Όσον αφορά στην κατασκευή εταιρικής ιστοσελίδας ότι λάμπει είναι χρυσός. Εάν λοιπόν νιώθετε ότι το δικό σας εταιρικό website χρειάζεται «γυάλισμα» τότε έχετε υπόψιν σας τα παρακάτω 5 βασικά σημεία.
Σήμερα σχεδόν όλοι έχουν μια εταιρική ιστοσελίδα και αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα. Η πρόκληση είναι να καταλάβει κανείς το πόσο σημαντικό εργαλείο είναι ένα website για τις marketing ενέργειες μιας επιχείρησης και να το βοηθήσει να ξεχωρίσει κάνοντας αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα. Να μετατρέπει τους απλούς επισκέπτες σε leads.
Για να διαβάζετε αυτό το άρθρο σημαίνει ότι έχετε παρατηρήσει πως οι marketing ενέργειές σας δεν έχουν τα αποτελέσματα που περιμένατε. Δείτε παρακάτω τους 5 χρυσούς κανόνες για την κατασκευή μιας αποτελεσματικής εταιρικής ιστοσελίδας. Βελτιώσετε το ήδη υπάρχον website σας ή αυτό που “έχετε στα σκαριά”:
1. Το User Experience είναι το παν
Γι’ αυτό θα πρέπει να δώσετε όλη την προσοχή σας στο User Experience (UX) αλλά και στο User Interface (UI) όταν θα κάνετε την αξιολόγησή σας. Μια επιτυχημένη εταιρική ιστοσελίδα είναι πάνω απ’ όλα εύχρηστη. Πολύ απλά ότι ο σχεδιασμός της, τόσο σε σχέση με τη λειτουργικότητα όσο και αισθητικά θα πρέπει να είναι με κέντρο το πελάτη. Αλλιώς το site σας δεν θα μπορεί να «κρατήσει» τους επισκέπτες του (engagement) ώστε να τους κατευθύνετε μέσα στο sales funnel, ακολουθώντας την marketing στρατηγική σας.
Επομένως, σε αυτή τη φάση θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω:
- Κατά πόσο τα μονοπάτια πλοήγησης που έχετε καθορίσει είναι ευδιάκριτα για τους επισκέπτες σας.
Τη συγκεκριμένη απάντηση θα τη βρείτε μελετώντας το ποσοστό των «χαμένων» επισκεπτών και του bounce rate από τα Google Analytics.
- Πόσο απλές και περιεκτικές είναι οι φόρμες που καλούνται να συμπληρώσουν οι πελάτες σας;
Μην πάτε μακριά. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του «κοινού-στόχος» σας και σκεφτείτε εάν εσείς θα μπαίνετε στη διαδικασία να συμπληρώσετε τις συγκεκριμένες φόρμες. Επίσης, εάν οι φόρμες σας είναι πολύ μεγάλες ή επιδέχονται λάθη τότε θα είναι πολύ δύσκολο για το κοινό σας να κάνει μετατροπή σε πώληση.
- Τα links σας οδηγούν εκεί που πρέπει;
Βεβαιωθείτε ότι τα links σας κάνουν αυτό που λένε. Για παράδειγμα, ένα call-to-action που λέει «Κατεβάστε το δωρεάν eBook» θα πρέπει να πηγαίνει σε μια σχετική landing page.
- Πόσο ελκυστικό είναι το website σας;
Πάλι θα πρέπει να μπείτε στη θέση του επισκέπτη/καταναλωτή. Δεν υπάρχει τίποτα πιο απωθητικό σε μια σελίδα από σεντόνια κειμένου και μικρές φωτογραφίες χαμηλής ανάλυσης. Επιλέξτε ένα ξεκάθαρο σχεδιασμό και προσπαθήστε να τον διατηρήσετε.
- Ποιο layout έχει μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό σας;
Το συγκριτικά τεστ είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να δείτε ποιο είναι το καλύτερο layout για το κοινό σας. Ακόμα και όταν πρόκειται για κάτι πολύ απλό όπως το χρώμα ενός κουμπιού call to action. Μια δοκιμή θα σας πείσει σε συνεννόηση με το γραφίστα της ιστοσελίδα σας.
2. Το «ταξίδι» του πελάτη θα πρέπει να είναι σαφές
Κάνατε τα πάντα για να προσελκύσετε επισκέπτες στο site σας. Θα πρέπει να έχετε προσχεδιάσει ένα ξεκάθαρο πλάνο με τη διαδρομή πλοήγησης που θέλετε να ακολουθήσουν και να σχεδιάσετε ή να διαμορφώσετε την ιστοσελίδα σας βάσει αυτού.
Σύμφωνα με τη μεθοδολογία του inbound marketing, η μετατροπή των απλών επισκεπτών σε leads επιτυγχάνεται μέσω της προσφοράς ενδιαφέροντος περιεχομένου όπως για παράδειγμα whitepapers, eBooks, εργαλεία κλπ. σε αντάλλαγμα με τη διεύθυνση email τους. Προκειμένου να το πετύχετε θα χρειαστείτε μια δυνατή προσφορά (offer), μια φόρμα συμπλήρωσης στοιχείων, μια ελκυστική landing page και μια σειρά αυτοματοποιημένων email workflows που θα σας φανούν χρήσιμα στο επόμενο στάδιο.
3. Στοχεύστε σε σωστά keywords και αφήστε τα να δουλέψουν με φυσικό τρόπο
Βασικός στόχος μιας ιστοσελίδας είναι να εμφανίζεται ψηλά στις αναζητήσεις. Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να βασίσετε το SEO στα σωστά keywords. Η γλώσσα που χρησιμοποιείτε θα πρέπει να είναι φυσική και το περιεχόμενό σας εκπαιδευτικό, πληροφοριακό και σχετικό. Μην ξεχνάτε ότι απευθύνεστε σε ανθρώπους και όχι στα bots των μηχανών αναζήτησης. Σε περίπτωση που το ξεχάσετε ta bots θα σας το θυμίσουν βάζοντας το site σας στη black list.
Επίσης, μη φοβάστε τα long tail keywords. Ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος για τις keyword φράσεις οι οποίες μπορούν να σας προσφέρουν πιο «έτοιμα» και ποιοτικά leads.
Παράδειγμα προς μίμηση σε αυτήν την περίπτωση είναι ο ανταγωνισμός. Πραγματοποιήστε μια αναζήτηση για το keyword στο οποίο στοχεύετε, δείτε ποια επιχείρηση βγαίνει πρώτη στα οργανικά αποτελέσματα και περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα της προκειμένου να ανακαλύψετε το μυστικό της επιτυχίας της μέσα στα κείμενα της κυρίως αλλά και στη όλη δομή της πληροφορίας.
4. Το blog είναι απαραίτητο
Ένα blog το οποίο ανανεώνεται σε εβδομαδιαία βάση με σχετική θεματολογία είναι ένα πολύ βασικό asset για κάθε επιχείρηση. Το blog δεν ωφελεί μόνο το ranking στις μηχανές αναζήτησης, αφού σας επιτρέπει να δημιουργήσετε landing pages για τα keywords στα οποία στοχεύετε, αλλά σας βοηθά και να χτίσετε την εικόνα σας ως leader του κλάδου σας υπογραμμίζοντας την εξειδίκευση σας.
Το περιεχόμενο του blog σας θα πρέπει να είναι σχετικό, ενδιαφέρον και social media shareable, ώστε να προσελκύσει ακόμα περισσότερους επισκέπτες στο website σας.
5. Αν δεν είναι responsive web design καλύτερα ξεχάστε το…
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να έχετε διαπιστώσει ότι ένα εύχρηστο website είναι το παν! Για να είναι λοιπόν εύχρηστο το εταιρικό website σας θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμο από όλες τις συσκευές, δηλαδή responsive web design. Πριν βιαστείτε να αντικρούσετε το επιχείρημά μου λέγοντας ότι αυτό δεν ισχύει για B2B websites θέλω να αναφέρουμε τα παρακάτω: σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Google το 42% των B2B αναζητήσεων πραγματοποιείται από mobile συσκευές. Με το ποσοστό συνεχώς να αυξάνεται.
Επίσης να αναφέρουμε ότι τον περασμένο Μάϊο, η Google έκανε roll out το νέο mobile-friendly αλγόριθμο ο οποίος δίνει επιπλέον ώθηση στα websites που είναι φιλικά προς τις κινητές συσκευές, όσον αφορά στις mobile αναζητήσεις.
Επομένως η κατασκευή μιας εταιρικής σελίδας η οποία να είναι responsive είναι μονόδρομος και όχι κάτι προαιρετικό.