Κατσιγιώργης Παύλος
γραφίστας εντύπου / σχεδιασμός + κατασκευή ιστοσελίδων

Επαγγελματικά λογότυπα. Πως το καταλαβαίνεις;

Pos Na Antilambanesai Ena Erasitexniko Logotypo Se Sxesi Me Epaggelmatiko 1

Επαγγελματικά λογότυπα. Πως καταλαβαίνει το σχεδιασμό τους, ένας γραφίστας με εμπειρία;

Δες τις λεπτομέρειες και μάθε 3 βασικά σημεία που σε βοηθούν να ξεχωρίσεις το λογότυπο που  λέει σωστά την ιστορία της εταιρείας.

Αν είστε στο δίλημμα να αναθέσετε το σχεδιασμό της επαγγελματικής εικόνας της εταιρείας, σε γραφίστα που σας υπόσχεται ότι θα σας σχεδιάσει κάτι “οικονομικό” και “καλό”, δείτε πρώτα στα δείγματα εργασιών του και μετά αποφασίστε. Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τα έτοιμα λογότυπα που εξ’ ορισμού κινούνται στη σφαίρα του ερασιτεχνικού σχεδιασμού, ακόμη πιο πολύ.

ΔΕΣ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Επικεντρωθείτε στα παρακάτω βασικά σημεία:

1. Πολύπλοκο ή ΑΠΛΟ;

Τα ερασιτεχνικά λογότυπα τείνουν προς τη πολυπλοκότητα σε αντίθεση με τα επαγγελματικά που επικοινωνούν άμεσα την ιστορία της εταιρείας. Δείτε τα λογότυπα μεγάλων επιχειρήσεων όπου επικοινωνούν ξεκάθαρα το αντικείμενο εργασιών της επιχείρησης. Σκεφτείτε την Samsung, Adidas, Mercedes, Microsoft ή ακόμα και τα γνωστά ελληνικά brands όπως Σκλαβενίτης, Τράπεζες Alpha Bank ή Πειραιώς, Plaisio, Γρηγόρης κ.α.

Το design τους δεν είναι περίπλοκο αλλά υπάρχει νοηματική προσέγγιση στην απεικόνιση. Και σαφώς ο σχεδιαστής ή η ομάδα των σχεδιαστών είχε στρατηγική στο σχεδιασμό βάση της ενημέρωσης του πελάτη. Δε σχεδιάστηκε κάτι απλά “ωραίο”, αλλά  σχεδιάστηκε ένα λογότυπο που θα ανταποκρίνονταν στο αγοραστικό του κοινό (target group).

2. ΕΥΕΛΙΚΤΟ ή  μήπως όχι;

Στη σημερινή εποχή το λογότυπο πρέπει να έχει εξίσου κατάλληλη εφαρμογή είτε σε ηλεκτρονική μορφή είτε σε έντυπη μορφή. Πρέπει να δείχνει σωστά και ευανάγνωστα είτε σε οθόνη επιτραπέζιου Η/Υ, tablet, κινητό είτε σε εφαρμογές εταιρικής ταυτότητας όπως επαγγελματική κάρτα, επιστολόχαρτο, φάκελο, επιγραφή, ρούχα κ.τ.λ. Συνήθως τα λογότυπα που διακρίνονται από έλλειψη ευελιξίας, αλλοιώνεται η εικόνα τους όταν πρέπει να γίνουν scalable σε διαφορετικές εφαρμογές.

3. ΚΑΠΟΥ ΤΟ’ ΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ;

To στοιχείο της έκπληξης είναι το “κάτι” που κάνει ένα λογότυπο να αποτυπωθεί στη μνήμη. Ότι ακριβώς αντίθετα συμβαίνει με τις πολυφορεμένες φόρμες ή τα design trends που πάσχουν σε διαχρονικότητα και δυνατότητα εύκολης απομνημόνευσης. Χώρια που αν είναι σχεδιαστικό προϊόν “έτοιμου λογοτύπου” τότε η πιθανότατα να το έχει και κάποιος άλλος αυξάνεται, χάνοντας έτσι το στοιχείο της μοναδικότητας.

OΡΙΣΜΟΣ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ:

Ο ορισμός του λογοτύπου είναι ότι αφορά ένα όνομα, σύμβολο ή εμπορικό σήμα που έχει σχεδιαστεί για εύκολη και σαφή αναγνώριση.

Orismos Logotypou 2

Το στοιχείο της έκπληξης στο σχεδιασμό ενός λογοτύπου μπορεί να το βοηθήσει να ξεχωρίσει στη μνήμη του καταναλωτή. Κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός σπουδαίου λογοτύπου και ενός σωστού λογοτύπου.

Πηγή: www.logo4start.com | λογότυπα από γραφίστα μέσω internet

Επαγγελματικά λογότυπα από γραφίστα

Δείτε δείγματα σε σχεδιασμό επαγγελματικού λογοτύπου από το γραφίστα του smartgraphic | creative studio. Κατόπιν ενημέρωσης που λάβαμε και πρότασης στη κατεύθυνση του σχεδιασμού.
Τέλος, τσεκάρετε και την ακόμη μεγαλύτερη συλλογή μας από λογότυπα στη σχεδιαστική υπηρεσία λογοτύπου από γραφίστα μέσω internet: Logo4start.com

Σχετικά άρθρα

ΣΤΟ SMARTGRAPHIC | CREATIVE STUDIO